KURSUS I MALERISK FARVELÆRE

Farvelære for kunstnere (Michael Wilcox School of Color Theory)

Lær at blande de farver du vil – hver gang og med sikkerhed!

Drømmer du om at skabe koloristiske mesterværker med skønne afbalancerede farver, hvor det er dig der bestemmer hvad farver dit maleri ender op i – og ikke omvendt. Så fortvivl ikke længere, for på Klassisk Tegne- og Maleskole kan du lære netop dette.

Klassisk Tegne- og Maleskole tilbyder som noget helt unikt et fuldt kursus i en logisk, praktisk og malerisk farvelære, der sætter dig i stand til at blande præcis de farver du vil på baggrund af reel viden og forståelse for farver og maling. Denne farvelære er udviklet af den engelske farveekspert Michael Wilcox, på baggrund af årtiers studier i videnskab om farver, og er anvendt med stor succes af kunstnere fra hele verden.

Ida Andersen Lang er certificeret vejleder i Michael Wilcox´farvelære og tilbyder et fuldt online kursus i denne enestående effektive og praktiske farvelære, kombineret med hendes egne erfaringer med at skabe koloristisk dybde og balance.

Som medlem af Klassisk Tegne- og Maleskole har du fuld adgang til kurset, og du kan når som helst tage det i dit helt eget tempo.

Straks når du melder dig til, får du adgang til hele kurset.

I løbet af kurset vil du få en dyb forståelse for hvad der virkelig er på spil i det magiske rum, det er at blande farver. Du vil lære, hvordan du kan blande tusindvis af skønne farver, præcis som du vil og integrere dem i dit praktiske arbejde med maleriet. Du vil lære en hel ny tilgang til at skabe skønne harmoniske farvespil i dine malerier – fra det kontrastfulde og farvestrålende til det stille og mere monokrome maleri. Alt sammen på grundlag af en solid og grundig forståelse for at blande farverne, præcist som du vil og forestiller dig.

KURSET I FARVELÆRE ER FOR ALLE: både erfarne malere og nybegyndere. Det er relevant for alle stilarter; figurativt, abstrakt, ekspresisonistisk, impressionistisk osv. Farvelæren kan bruges til både akrylmaleri, oliemaleri akvarel- tempera og alle mulige andre former for maleri.

Kursus i farvelære er på 9 lektioner

Til hver farvelærelektion får du også en praktisk workshop, hvor du lærer at integrere det teoriske i praktisk maleri.

DÉT FÅR DU UD AF KURSET:

• Bliv i stand til at blande præcis de farver du vil, hver gang! Slut med at blande “mudder”
  • Lær at bruge og forstå en effektiv og logisk “farvecirkel” – Den dobbelte farvecirkel
  • Skab en effektiv palet på 12 farver du kan bruge til at blande alle andre farver. Slut med at bruge formuer på ubrugelige farver
  • Lær en logisk og effektiv metode til at “se” og forstå farver
  • Materialelære – Forstå malingens fysiske beskaffenhed og få styr på maleriet
  • Få styr på valør, dvs lys og skyggevirkning i maleri og mal bedre billeder
  • Forståelse og brug af komplementærfarver i maleri
  • Lær at skabe unikke og virkningsfulde farvekombinationer i dit maleri – hvor det er dig der tager føringen
  • Se resultater i dit maleriske arbejde, allerede fra første lektion
  • Mere harmoniske malerier med bedre kolorit og “musik” i farverne.

OVERSIGT OVER DE 9 LEKTIONER I FARVELÆRE

1. Introduktion til den dobbelte farvecirkel. Gennemgang og vejledning i de farver du skal bruge. Praktisk farveblanding
  2. De nære farver I – rød, orange og gul – muligheder og praktisk farveblanding
  3. De nære farver II – rød, violet og blå – muligheder og praktisk farveblanding