Kursus i Klassisk Figurativt Akrylmaleri

Drømmer du om at male skønne figurative billeder, men mangler den grundlæggende viden til at komme godt igang?

Så har jeg godt nyt til dig! På Klassisk Tegne- og Maleskole får du et sammenhængende kursus i det jeg kalder klassisk figurativt maleri. Her lærer jeg dig alt hvad jeg har erfaret om at male figurativt i akryl helt fra bunden.

I dette kursus kommer du gennem et forløb der indvier dig i alt hvad jeg ved om at male. Alt sammen i en rækkefølge der  giver dig et sikkert fundament, samt alle de byggesten, der er vigtige for at få succes med at male sine billeder.

Mit ønske for dig er at du med den viden jeg giver dig her, kan folde dig frit ud, få dine helt egne ideer, lægge din helt egen personlighed og kreativitet oven i. Lektionerne er meget fundamentale, og giver dig et indblik i en række emner, jeg selv har brugt mange mange år på at få til at gå op i en højere enhed.  Jeg håber at du ved at gennemgå kurset her, kan springe en masse famlen og tvivl over, få en direkte erfaring med de grundlæggende ting, og så med større sikkerhed kan udvikle din helt egen stil og dit helt eget kunstneriske sprog.

Det vigtige er netop at kurset er et fundament. Det er ikke en endegyldig opskrift, men en platform hvorfra du kan sprede dine egne vinger og flyve. Flyve ud i den store, vilde og udfordrende rejse, det er, at skabe sin egen kunst.

Kurset er baseret på nye lektioner, samt et udvalg af malerworkshopsne på Klassisk Tegne- og Maleskole. På kurset bliver du således sikkert guided gennem et forløb, der trin for trin lærer dig solide figurative og klassiskte malerfærdigheder.

Der er mere endnu

Som sagt består det kurset i klassisk, figurativt akrylmaleri af nye og eksisterende malerworkshops i en nøje udvalgt rækkefølge – og hele tiden med mulighed for dialog og feedback.

Men ud over det store kursus i akrylmaleri får du også som medlem straks adgang til en lang række andre workshops om akrylmaleri, tegning og farvelære, og du bliver del af et levende kunstnerisk onlinefællesskab, hvor du trygt kan eksperimentere og udvikle dit kunstneriske udtryk.

Mere om undervisningen i akrylmaleri på Online Kunstskolen

wings_of_thought

For at få succes med at udtrykke dine kunstneriske visioner klart er det afgørende at have det grundlæggende malerhåndværk i orden. Det er dét jeg hjælper dig med på Klassisk Tegne- og Maleskole. Ved at have en god og effektiv metode til din malerproces kan du blive meget mere fri i dit maleriske udtryk, og du står på skuldrene af århundreders malertradition.

• På Klassisk Tegne- og Maleskole, lærer du malerhåndværket fra bunden.
  • Vi arbejder med effektivt at bygge maleriet op lag på lag og skabe stærke færdige malerier.
  • Du lærer en stærk og effektiv metode til akrylmaleri, så du kan sætte dine visioner fri.
  • Der er fokus på klassiske maleteknikker til at få dine kunstneriske visioner ned på lærredet. Du vil også få en grundig introduktion til valg af materialer; maling, pensler, lærred, papir m.m.
  • Vi arbejder med vigtige elementer af maleri, som valør (kontrasten mellem lys og mørke), farvemætning (kontrasten mellem klare og dæmpede farver), finish (kontrasten mellem detaljeret og antydet), atmosfærisk perspektiv ( bla. kontrasten mellem skarpt og uskarpt), komposition og motivvalg.
  • Indholdet i malerundervisningen kan danne en stærk basis og træning uanset om du ønsker at arbejde figurativt eller abstrakt – eller i krydsfeltet mellem de to.
  • Du kan bruge undervisningen til at styrke dine færdigheder inden for både akryl, olie og akvarel, da mange af elementerne går igennem alt maleri.

Der kommer løbende nye workshops i maleri på Klassisk Tegne og Maleskole. Som medlem får du adgang til det hele, helt uden begrænsninger.

NING-ICONPå klassisk tegne og maleskole kan du lære at male med akrylmaling trin for trin. Undervisningen bygger på gennemprøvede teknikker fra den klassiske malertradition, så du får en god og effektiv maleproces til at bygge dine billeder op fra bunden. Teknikken er effektiv til både figurativt og abstrakt akrylmaleri og alle kan være med, både begyndere og øvede. Undervisningen tilpasses til netop hvor du er på din kreative vej.

transparentdream_no3_webSom elev på Online Kunstskolen får du fuld adgang til alle mine online workshops og kurser uden tidsbegrænsning. Der er løbende nye workshops med fokus på akrylmaling, og de er designet så alle kan være med, begyndere og øvede. Der er grundig instruktion i materialer, teknikker, og hver måned har du mulighed for personlig hjælp og feedback. Der er altid hjælp at hente til din malerproces, og jeg lægger stor vægt på personlig kontakt med medlemmerne.

Lær at male med akrylmaling. -Kom og vær med i et venligt og inspirerende forum for kreative sjæle!

Undervisningen på Klassisk Tegne- og Maleskole er 100% online

Lær at male